Final Countdown ......

 

یه مدته مثل یه عروسک خیمه شب بازی شده ام که نخش دست یه آدم خشن با روحیه طنز بالا باشه. دائم تکونم می ده. بالا - پایین- بالا- پایین - بالا - پایین ... بعد چند لحظه آروم نگهم می داره. تا متوجه می شم که آروم شده ام و می خوام یه جوری این حالت تهوع و سرگیجه روبالا بیارم، درست تو لحظه اصلی، دوباره شروع می کنه: بالا - پایین - پایین - پایین تر- بالا- پایین تر- پایین- بالا- پایین- بالا- پایین تر-پایین تر- پایین تر-پایین تر- ...........-پایینتر.....

 

یه ایده دیگه هم داره که به خصوص این اواخر خیلی ازش استفاده می کنه.

با صدایی که تمام اجزا ذهنم لمسش می کنه شروع می کنه countdown کردن! نامرد از ۱۰ شروع نمی کنه! از بیست، سی، چهل ، حتی گاهی از ۵۰ شروع می کنه که فرصت کافی برای داغون شدن داشته باشم! مثل یه اسیر که تو یه جنگل که چهار طرفش دیوار داره ولش کنند و بگن اینقدرفرصت داری که فرار کنی. بعد میایم دنبالت. هر چی جنگل بزرگتر و فرصت بیشتر باشه، زجر بیشتری می کشه.

داشتم می گفتم: شروع می کنه شمردن- با یه صدای خیلی نافذ! می شمره! و من می ترسم. از ترس دندونهام به هم می خورن! صدای دندونهام رو نمی شنوم! فقط صدای اون تو گوشمه! شروع می کنم دنبال راه فرار گشتن..... سعی می کنم آروم بشم که بتونم فکر کنم.... بعد باز دنبال راه فرار می گردم. (خودمونیم! دیگه همه جای جنگل رو از کف دستم بهتر می شناسم!) باز هم می گردم.... می گردم .... می گردم .....countdown داره تموم می شه. وقتی به 6 می رسه رنگم می پره! به ۴ که می رسه، لبم خشک می شه! به ۳ که می رسه، سرم هر لحظه ممکنه از درد منفجر بشه.... نامرد سه تای آخر رو خیلی آروم می شمره! خیلی آروم.... یک رو که می گه چشمم رو می بندم! منتظر "آتش" می مونم..................

هر دفعه هم اینجا نظرش عوض می شه! قهقهه چندش آوری سر میده و میگه : باشه برای بعد!باز یک کم نخ ها رو تکون میده تا دوباره یه بهانه مسخره پیدا کنه و شروع کنه به شمردن!

اون اوایل وقتی پشیمون می شد، خوشحال می شدم از فرصت دوباره ای که پیدا کرده بودم.

الان فقط دلم می خواد یه بار هم به صفر برسه! هر اتفاقی که بیفته ، از این وضع بهتره.

 

می دونم....منتظره التماس کنم! اگه التماس کنم، یا کار رو تموم می کنه یا آزادم می کنه! حتی شاید لازم نباشه زانو بزنم! شاید یه خواهش ساده هم جواب بده! یا شلیک می کنه، یا آزادم می کنه.....

 

۱۵- ۱۴-۱۳-۱۲-۱۱-۱۰- ۹-۸ -۷ - ۶- ... ۵- ...-۴-......۳....- ۲.....-۱/۵.....- ۱/۲۵ ...........۱...........- ۰/۷۵ ........... ۰/۵.........