در اینجا چهار زندان است و به هر زندان دو چندان نقب و ....

 

 

به تو می اندیشم

و می دانم

              که نیازمند یک نگاهی

                                       تا به تو دل دهد،

                                                آسوده ات کند،

                                                      بگشایدت،

                                                           تا به در آیی....

من،

    پا پس می کشم

و درِ نیم گشوده

                    به روی تو بسته می شود.....

 

 

کاشفان فروتن شوکران گوش میدم! و البته خیلی جنبه اش را ندارم! صداش دائم تو گوشمه... قدم می زدیم..... حرف می زدیم.... حرف می زد ... و من گوش می کردم...  و گاهی متوجه می شدم که فقط به صداش گوش می دم.... راجع به شاملو.... جویس... لورکا.... Cohen.....ویولن سل... از صدای سل بمل خیلی خوشش می اومد. ندیدم راجع به چیزی تا این حد با هیجان حرف بزنه... و من گوش می دادم. کلاس دو در می کردیم که من گوش بدم.... ۱۰ تا قانون تدوین کرده بود. به قول خودش، ۱۰ قانون موسی را باز نویسی کرده بود.. الان هیچی اش یادم نیست..... راجع به شادی حرف می زدیم... پریسا... از اینکه به قول خودش social worker باشه متنفر بود... یکی از مهمترین چیزهایی که یادم داد این بود که همیشه آماده باشم که سیلی بخورم! یادم داد با آدمها هر کاری دلم می خواد میتونم بکنم! به جز این یکی! نباید بهشون اینقدر اعتماد کنم... Oscar Wilde ..... مسیح .... شوپن ....

سالها گذشته.......

 

 

ای یاوه،

         یاوه،

              یاوه،

                    خلائق!

مستید و منگ؟

یا به تظاهر تزویر می کنید؟

از شب هنوز مانده دو دانگی،

                      ور تائبید و پاک و مسلمان،

نماز را از چاوشان نیامده بانگی.....

 

 

صداش می لرزید.... گاهی خیلی دلم برای صداش تنگ می شه.......